Sakit Jantung? Amalkan Doa Ini Setiap Pagi, In Sha Allah Akan Diberikan Penyembuhan

Berbagai penyakit yang di derita seseorang itu sebenarnya merupakan ujian dan cubaan dari Allah, agar mereka bertaubat dan kembali kepada Allah. Apabila ditimpa sakit, kita bukan lah diharap hanya berserah tanpa berusaha langsung.

Antara perubatan yang boleh dilakukan adalah rawatan penyakit menggunakan ayat-ayat al Quran. Al-Quran merupakan obat dan penyembuh bagi berbagai penyakit yang di tanggung manusia, baik penyakit fizikal, jiwa mahupun penyakit akibat gangguan jin dan sihir.

Sebagaimana disebutkan Allah dalam surah Al-Isra’ ayat 82:

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا
“Dan Kami turunkan dari Al-Qur’an suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman dan Al-Qur’an itu tidaklah menambah kepada orang-orang yang zalim selain kerugian” (Al-Isra’ : 82)

Untuk merawat penyakit jantung, amalkan formula dan kaedah rawatan ayat al Quran. Tapi sebelum itu, cara-caranya buatlah seperti berikut:

  1. Letak tangan kanan pada dada disebelah kiri.
  2. Kemudian baca doa ini “Allahumma Sholi Ala Qalbi Syaidina Muhammad”.

Pengambilan makanan harian juga kenalah jaga, lagi-lagi makanan yang banyak minyak dan lemak yang tinggi, itu lagi kena jaga, sebab makan makanan macam tu risiko untuk mengidap sakit jantung tu lebih tinggi. Pada korang yang malas bersenam tu,

Ringan-ringankanlah badan tu untuk untuk bersenam ye, Jalan keliling rumah pun ok dah, dari tak senam langsung kan. Jangan bergantung pada doa sahaja, kalau doa tapi tak ada usaha dan tak jaga kesihatan tak guna juga, so korang semua kene jaga kesihatan dan amalkan doa ini.