Tinggalkan Campuran Air Garam Dan Cuka Di Dalam Bilik, Lihat Kesannya Pada Rumah Anda Selepas 24 Jam

Banyak teknik boleh jumpa di Internet untuk hilangkan tenaga negatif dalam rumah yang menjadi perosak kepada ahli rumah. Salah satu teknik yang viral adalah dengan menggunakan air garam cuka. Jom baca dan kongsikan.

Banyak teknik boleh jumpa di Internet untuk hilangkan tenaga negatif dalam rumah yang menjadi perosak kepada ahli rumah. Salah satu teknik yang viral adalah dengan menggunakan air garam cuka. Jom baca dan kongsikan.

KEBURUKAN TENAGA NEGATIF DALAM RUMAH

Rumah kita merupakan tempat yang perlu diisi dengan tenaga positif. Namun, tenaga negatif merupakan masalah besar bagi kebanyakan rumah di dunia, dan ini tidak mudah untuk dihilangkan.

Tenaga negatif dapat memberi kesan buruk bagi kehidupan di rumah Anda. Tenaga negatif dapat menimbulkan suasana tidak nyaman di dalam rumah Anda, menyebabkan pertengkaran suami isteri, bahkan dapat menimbulkan ketidakharmonian di dalam rumah tangga Anda. Selain itu, anak-anak juga mudah demam dan tidak sihat.

Apa yang boleh anda cuba, selain sering membaca al Quran dan solat berjemaah dengan keluarga di rumah, anda boleh gunakan air garam dan cuka. Bahan-bahan ini dapat membantu menghilangkan tenaga negatif dalam rumah anda selamanya insyaAllah.

CARA MEMBUAT CAMPURAN AIR GARAM CUKA

Bahan-bahan yang perlu Anda siapkan untuk teknik ini adalah garam, gelas kaca, cuka dan air. Yang harus Anda lakukan adalah, masukkan garam, air, dan cuka ke dalam gelas, kemudian letakkan di depan ruangan yang sering Anda gunakan untuk menghabiskan waktu dan biarkan selama 24 jam.

Periksa tingkat garam di keesokan harinya, jika isi gelas naik ke atas, ulangi prosedur ini sampai garam berhenti naik. Ingat, bersihkan gelas terlebih dahulu sebelum menggunakannya lagi, atau gunakan gelas baru untuk hari-hari berikutnya.

Satu lagi yang perlu Anda perhatikan adalah, letakkan gelas di sudut ruangan, sehingga dapat menyerap tenaga negatif secara efektif. Bergantung kepada berapa teruk tenaga negatif tersebut anda boleh melihat juga perubahan dari segi warna air.

Disini kami kongsikan beberapa cara yang anda boleh lakukan apabila ingin berpindah ke rumah baru, ataupun apabila ada merasakan kurang selesa di ruang kerja anda sekarang.

MANFAAT LAIN DARI CUKA DAN GARAM

Di sini saya mau memberikan tips atau manfaat di balik cuka dan garam yang biasa kita pergunakan sehari-hari di dapur, salah satunya untuk memberikan rasa pada makanan yang kita buat. Cari tahu yuk tentang manfaat di balik cuka dan garam.

1. Menghilangkan lengket di wajah

Sebagai ibu rumah tangga (IRT) yang gemar memasak, tentu saja akan kesal saat makanan yang digoreng tiba-tiba lengket di wajan penggorengan. Berikut ini tips agar wajan tidak lengket lagi.

Tips: Wajah yang sudah dicuci bersih dibasahi dengan sedikit air diseluruh permukaannya. Kemudian ambil 1 sdm garam dan 1 sdm cuka, gosokkan keseluruh permukaan wajan hingga rata. Diamkan selama 30 menit, kemudian bilas wajan hingga bersih.

2. Pembersih noda kopi dan teh pada cangkir

Noda kopi dan teh pada cangkir seringkali membuat kita jengkel. Sayang kan, bila cangkir ternoda oleh bekas kopi atau teh. Berikut ini tips agar cangkir kita terbebas dari noda

Tips: Campur cuka dan garam hingga rata. Gosokkan pada cangkir yang bernoda, lalu cuci cangkir dengan sabun cuci piring.

3. Penghilang gatal-gatal

Saat berkebun, terkadang tanpa disangka bulu ulat menempel ke kulit dan menimbulkan gatal yang begitu digaruk, tubuh menjadi bentol-bentol. Berikut ini tips untuk mengurangi rasa gatal dan mengempeskan bentol tersebut.

Tips: Ambil sedikit garam dapur, campur dengan minyak goreng lalu oleskan dan gosok perlahan-lahan di atas bentol-bentol. Beberapa saat kemudian rasa gatal dan bentol pun akan hilang.

4. Garam sebagai pembersih piap saluran
Garam dan air panas dalam jumlah yang sebanding yang kita tuang ke dalam saluran pipa akan dapat membantu menghilangkan bau tak sedap dan dapat membantu melarutkan minyak, juga membantu memperpanjang usia pipa. Tetapi cara ini mungkin sebaiknya tidak dipakai pada sistem pembuangan air limbah kotor, yang mungkin dapat membunuh bakteri baik yang berperan sangat penting untuk menghancurkan zat padat.

5. Pembersih setrika

Berkali-kali, setrika besi mengangkat sedikit demi sedikit kotoran yang mengakibatkan mereka menempel ketika Anda menggosok pakaian Anda. Untuk menghilangkan segala macam kotoran tersebut, taburkan garam ke atas selembar kertas dan lalu disetrika di atasnya. Gunakan sedikit uap panas untuk membersihkan pancaran air sesudah melakukan hal ini dan juga bersihkan alas setrika dengan sehelai kain lembab ketika sudah tidak panas.